Bij marketing/sales maar ook bij het aansturen van personen draait het om overtuigingskracht. Je wilt een klant verleiden tot aanschaf of een medewerker motiveren tot het volbrengen van een bepaalde taak. Om de consument of medewerker zover te krijgen, dient u inzicht te hebben in de manier waarop hij/zij tot besluitvorming komt om wel of niet op een voorstel in te gaan. Dit heeft niet puur met het type voorstel te maken, er spelen ook andere factoren een rol. Robert Cialdini, professor psychologie aan de universiteit van Arizona, deed onderzoek naar deze factoren. Hij liep mee in verschillende branches om te zien op welke wijze topverkopers/topmanagers hun doelen bereikten. Het bleek dat mensen vaak terugvallen op bepaalde principes die hun gedrag bepalen om wel of niet tot aanschaf over te gaan/in te gaan op een voorstel. Deze principes hadden geen directe link met product of dienst maar hadden een sociaal psychologische achtergrond.
Beter leren beïnvloeden door een cursus beïnvloedingsvaardigheden Robert Cialdini beschreef de door hem gevonden zes principes in zijn bestseller Influence – The Psychology of Persuasion (‘Invloed: De zes geheimen van het overtuigen’). Hoewel sommige mensen van nature een bepaalde overtuigingskracht bevatten, ligt dat voor veel van ons toch anders. Met de wetenschappelijke resultaten van Cialdini’s onderzoek kan iedereen echter zijn voordeel doen. Door een cursus beïnvloeden leert u wat uw klant of medewerker beweegt bij het maken van een beslissing, zodat u hier effectief op in kunt inspelen. U brengt zo de zaken naar voren die het voor de persoon makkelijker maken om in te gaan op uw voorstel zonder hem/haar tot iets te dwingen of te bedriegen.
Beïnvloeden cursus volgens de Cialdini methode Hoe je de principes effectief kunt inzetten om jouw klanten of medewerkers beter te kunnen overtuigen kun je in een cursus beïnvloedingsvaardigheden leren. Persuasion.nl is opgericht door Bas Wouters, de enige door Cialdini zelf opgeleide en gecertificeerde trainer van Nederland, België en Duitsland. Hij is zelfs 1 van de 20 gecertificeerde trainers wereldwijd en mag daarom rekenen op de ondersteuning van Influence at Work, het wereldberoemde bedrijf van Robert Cialdini. Samen met de hulp van een zeer toegewijde en professioneel getrainde staf geeft hij beïnvloeden cursussen die gemiddeld met een 9.7 worden gewaardeerd. Boek vandaag ook een workshop, presentatie of masterclass voor betere conversies en rendement.